Waar is het fout gelopen?

Je zou denken, amaai nu moet ik eens goed nadenken, wel dat is vrij makkelijk want ik herinner hetmij alsof het gisteren was.
We spreken over het jaar 1988, ik was 16 jaar en was al aan mijn rijbewijs aan het denken.

Maar eigenlijk nog niet aan wat ik zou kopen.
Ik stond aan de schoolpoort te wachten en zag de Golfjes, Peugeot 205 GTI en de R5 turbo’s
vertrekken tot……. Plots een heel ander geluid links van mij mijn volledige aandacht trok.
Wat komt daar aangereden?
Een knalrode Alfa Romeo Giulia Type 105… en hop ik was verkocht!
Ik begon alles op te zoeken over dat Italiaans merk met het hartje vooraan in de grille.
Mijn 1 ste werd dan ook een Alfa Romeo Alfasud Sprint.
Man wat klonk die boxer motor mooi.
Er zijn er veel gevolgd, en zoals we allemaal wel eens zeggen “ had ik die maar bijgehouden “ dan was
ik nu waarschijnlijk een loods aan het huren.
Mijn eerste meeting herinner ik mij ook nog, Ferrari Days op Francorchamps in 1989, wat toen nog
volledig gratis was trouwens.
Wat de toekomst betreft, Solo italiano, E basta, is een deel van ons leven geworden en ligt mij nauw
aan het hart en dat is de reden waar David en ikzelf hier volle bak voor gaan.
Zo dat is in het kort een beetje mijn verhaal, maar waar is het voor u fout gelopen David Sergeys?

Waar en wanneer het exact is fout gelopen weet ik niet zeker.
Een beetje moeilijk ook om dit mooi chronologisch even neer te pennen.
Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het tijdens het weekend van 26 & 27/9/1992 moet
gebeurd zijn.
Dat was namelijk het weekend van FF40, de verjaardag van 40 jaar Ecurie Francorchamps in België.
Ecurie Francorchamps was de Belgische renstal onder leiding van voormalig Formule 1 chauffeur
Jacques Swaters en tevens invoerder van Ferrari in België namelijk, garage Francorchamps.
Voor wie dit weekend aanwezig was en meegemaakt heeft, weet heel goed dat een event van deze
omvang en grote, helaas een unicum is geweest.

Wat voor mij daarop volgde was jaarlijks “ Ferrari days “ in binnen en buitenland evenementen, de
voor Alfa Romeo hoogdagen van het DTM tijdperk met de dominante aanwezigheid van de 155.
We hebben mooie herinneringen aan de wedstrijden op Zolder en de Hockenheimring, waar we
naartoe gingen in een 33, uiteraard in een Alfa Romeo die toen de Daily van Stefan was.
Goodwood Festival Of Speed, in totaal wel 10 edities aanwezig geweest.
De jaarlijkse edities van de betere oldtimerbeurzen die we nog steeds in binnen en buitenland
aandoen.
Mijn eerste meters die ik met een personenwagen heb gereden, uiteraard zonder rijbewijs en niet op
de openbare weg, was met een Alfa Romeo Alfasud 3 e generatie TI die toen van mijn broer William
Sergeys was.
Een beetje later deed hij deze weg voor een Alfa Romeo Giulia Sprint GT ( GT Junior ) waar zowel hij
als ikzelf ( die als passagier ) mee naar het school toen gingen in Anderlecht, ja mooie herinneringen
van een schoolgaande jeugd.
1996, ik wordt 18 jaar en de Belgische regering beslist om het rijbewijs te gaan hervormen.
Geen probleem, ik ga eerst voor mijn rijbewijs van de moto, ben 18 jaar en koop een Ducati 600
SuperSport. Als 18 jarige, heb je wel direct een beetje bekijks, kortstondig dan toch, want in 1996
hadden we nog geen vaste flitspalen.
Nu nog in het bezit van:
Alfa Romeo Spider 916 van 1999, Alfa Romeo Alfasud TI van 1976, Alfa Romeo Giulietta van 2011 en
een Piaggio Vespa GTV van 2008.
Ook mijn vrouw en dochter moeten er aan geloven.
Mijn dochter rijdt maar al te graag met de Spider en de Giulietta die trouwens aankopen zijn op haar
vraag.
En de jaarlijkse vakanties gaan uiteraard door in la Bella Italia.
Voor de rest vinden Stefan en ikzelf het fantastisch om voor jullie, in naam van Solo italiano, E basta
al het nodige te verwezenlijken dat we graag verwezenlijken.
Want laten we nu eerlijk zijn, het is een passie die niet enkel en alleen door onszelf begrepen wordt.
Maar waar eigenlijk iedereen stiekem jaloers op is, dat ze dit niet hebben.